Itt a tavasz, ideje formába lendülni!

Eddig csak halogattad a diétát és az edzést? Beköszöntött a tavasz, nincs értelme tovább várni! Pontosan 3 hónapod van a nyárig, ami 90 nap, hogy kihozd magadból a legtöbbet!  Ennyi idő alatt bármire képes vagy, csak akarni kell! 
Adunk pár tanácsot, hogyan készülj fel az életmódváltásra, és hétfőn akár bele is vághatsz!

Nem számít milyen diétába kezdesz, az eleje mindig nehéz és sok lemondással jár. Ahhoz, hogy sikeresen végig vidd és ne add fel, egy tervre van szükség.

 

Első és legfontosabb: határozd meg a konkrét célokat számokban

Döntsd el mennyit szeretnél lefogyni, és ezt mennyi idő alatt tudod elérni. Reális célokat tűzz ki, amiket el is tudsz érni a közeljövőben. Ha lehetetlen elvárásaid vannak, akkor nem lesz sikerélményed és fel fogod adni.

Ha jelentős túlsúllyal küzdesz érdemes szakértő segítségét kérni, aki összeállít neked egy étrendet és egy olyan mozgástervet, ami nem túl megerőltető a szervezetednek.

Ha csak egy keveset szeretnél leadni, akkor csökkentsd az adagokat, és vegyél vissza a szénhidrátból és zsírból.

Edzés szintén elengedhetetlen. Nem kell minden nap edzőterembe járnod, vagy futni menni, találj egy sportot, amit szívesen csinálsz, és próbálj meg hetente 3x eljárni.

 

Mi motivál?

Mért akarsz fogyni? Mit szeretnél elérni, hogy szeretnél kinézni? Egészségesebb szeretnél lenni? Csak egy alkalomra szeretnél jobban kinézni, nyárra szeretnéd összekapni magad, vagy meguntad, hogy elégedetlen vagy magaddal és eljött az ideje, hogy változtass rajta?

Legyen motivációd, ami folyton ott lebeg a szemed előtt, és idő közben ne sajnáld magad megjutalmazni. Az első sikeres hónap után, amikor már látod az eredményt, vegyél magadnak valamit, amire régóta vágytál, és időnként jutalmazd meg magad valamivel. Ha feladnád, gondolj arra, milyen sokat tettél érte eddig, és még egy kicsit kell kitartanod!

 

Fontos mérlegelned azt is, hogy tudsz-e maximálisan koncentrálni az átalakulásodra. Ha épp munkahelyi stressz van és rengeteg túlóra, akkor nehezebb önmagunkra koncentrálni és könnyebben elbukunk.

 

Értsd meg, hogyan fogysz

Minden ember más, és más ételektől fogyókúrától indul meg a fogyás. Alapvetően 3 típus van: szénhidrát, zsír és fehérje. Nagy valószínűséggel abba a csoportba tartozol, amit a leginkább kívánsz, és nem tudsz nélküle létezni. Ha például szénhidrát típus vagy, a szervezetednek szüksége van rá, nem szabad teljesen megvonni. A rossz minőségű szénhidrátokat cseréld fel jó minőségű alapanyagokra, és este már kerüld, ha lehet.

Olvass utána, vagy kérd szakértő segítségét, amiből megtudhatod, Te melyik típusba tartozol!

 

Légy eltökélet

Fontos, hogy magad miatt akard az egészet, és te határozz úgy, hogy belevágsz a diétába. Ha valaki más befolyásolására teszed, és nem teszel bele 100%-ot, akkor nem fog sikerülni.

Ha étrendkiegészítőt keresel, fordulj bátran hozzánk. 🙂

BiOázis: Egészséget kínálunk mindenkinek!

Kaposvár, Petőfi tér 1-3. SzarvasÜzletház