Álmatlanság elleni házi praktikák

Köménymag

– Készítsünk köményteát. A teához melegítsünk fel kis lángon egy teáskanál köménymagot, de csak pár másodpercig (kb. 3-5), majd adjunk hozzá egy pohár vizet és forraljuk fel! Vegyük le a tűzről, fedjük le az edényt és hagyjuk állni kb. 5 percig! Miután letelt, szűrjük le és igyuk meg a teát lefekvés előtt!

Szerecsendió

A szerecsendiónak nyugtató hatásai vannak, ezért természetes módon segíti elő az alvást.

– Adjunk egy csipet szerecsendió őrleményt egy bögre meleg tejhez és igyuk meg lefekvés előtt!

– Másik elkészítési mód lehet, ha egy negyed teáskanál frissen őrölt szerecsendiót egy pohár meleg vízhez vagy bármilyen gyümölcsléhez adunk és ugyanúgy elfogyasszuk lefekvés előtt!


 Sáfrány

A sáfránynak is enyhe nyugtató hatása van, amely segíthet az álmatlanság kezelésében.

–  Áztassunk két szál sáfrányt egy pohár meleg tejbe és igyuk meg lefekvés előtt!


Kamillatea

– A kamillatea nyugtató és alvást segítő tulajdonságai már régóta ismert és ez is egy természetes orvosság az álmatlanság kezelésére. Kutatások szerint az apigenin nevű vegyület az, ami a kamilla nyugtató hatását okozza.

Levendula

Teája szintén idegnyugtató, görcsoldó hatású, de ismert, fertőtlenítő hatása is. A levendulavirágokat gyakran alkalmazzák nyugtalanság, alvászavarok, kezelésére.

Macskagyökér

Hatékony nyugtatószer, alvászavarok esetén segítség lehet a nyugodt alvás eléréséhez.  Alkalmazási területe kiterjed még a gyomor- és béltraktus idegi eredetű bántalmaira is. A természetgyógyászok szerint jó hatással van szervezetünkre ideges eredetű szív- és érrendszeri zavarok esetén is.
Egy evőkanál apróra vágott, szárított macskagyökeret áztassunk egy csésze (2dl) forró vízbe és hagyjuk 12 órán át állni, majd szűrjük le. Melegítsük meg kissé, de ne hagyjuk felforrni, ízesíthetjük vagy fogyasszuk natúr formában.
A macskagyökérnek megvan az a jó tulajdonsága, hogy teájának fogyasztása napközben nem álmosít el, este viszont megnyugtat. Nem okoz függőséget, és nincs mellékhatása sem.

Citromfű

A citromfű teája igen értékes nyugtató hatású és segít az álmatlanság leküzdésében. Enyhíti az idegességet és szerepe van a depresszió oldásában is.
Teája akkor még hatékonyabb, ha komlóvirágzattal keverjük. Forrázzunk le egy csésze (2dl) vízzel 1 evőkanálnyi citromfüvet és egy kis komlóvirágzatot. Hagyjuk állni 8-10 percig, majd szűrjük le a forrázatot. Minden napszakban fogyaszthatjuk, de lefekvés előtt is igyunk belőle.
A citromfűből készített fürdő szintén nyugtató, lazító hatású, így biztosítja a nyugodt alvást.

Tipp

Szárított komlóvirágzatból készítsünk gyógynövénypárnát, helyezzünk az ágyunkra a fejünk mellé lefekvéskor. Belélegzett illóolajai megnyugtatnak és kellemes alvást biztosítanak. “Álompárnánk” hatását körülbelül 8-14 napig őrzi meg.


Banán

– Egy banán elfogyasztása segíthet az álmatlansággal szemben. Tartalmaz egy triptofán nevű aminosavat, amely megnöveli a szerotonin szintjét, ezzel szabályozza az alvásmintákat. Kedélyjavító hatása is van, illetve az étvágyat is szabályozza. A banánban lévő vas, kalcium és kálium szintén segítenek az alvásban.

Almaecet és méz

– Keverjünk két teáskanál organikus almaecetet és ugyanennyi mézet egy pohár meleg vízbe! Fogyasszuk el lefekvés előtt!

– Frissítőt is készíthetünk két teáskanál almaecetből és egy csészényi mézből. Fogyasszunk belőle egy evőkanállal, vízzel vagy anélkül!

– Két teáskanál méz egy csésze vízben elkeverve is hatékony, főleg gyermekeknél.